The life of Polly

Hi - and welcome to my world - here you'll find all my posts which are about me and what makes me tick. If you follow the links in the side bar you'll discover Polly Laminate - my collage work; Polly Chrome - my photos and other images; Polly Fibrous - everything textile and finally Polly Valent - where you'll find the sketch design challenges and other things I'm passionate about sharing - so put the kettle on and have a look around.

Salut! et bienvenue dans ma monde - ici vous trouverez tous qui parle de moi et ma façon de voir le monde. Si vous suivez les liens sur le côté vous découvrez Polly Laminate - mes collages; Polly Chrome - les photos; Polly Fibrous - tous qui est textile et Polly Valent - ou se trouve les défis de Polly ainsi que les autres sujet qu'il faut partager - donc faîtes couler le café et me rendez visite.

lundi 24 août 2015

Polly's summer challenge - week 6

HI! Goodness me, we're already at week six - but don't panic, you still have another two weeks to complete your sketches.  This, however, will be the last theme week, but I'll be popping in to provide some motivation before the final closing date.

Salut! Ma foi, on se trouve déjà à la semaine six - mais il ne faut pas paniquer, il vous reste quinze jours pour complèter votre défi.  Néanmoins, cette semaine sera la dernière de nos thèmes, mais je repasserai avec des autres idées pour vous motiver avant la date de clôture.

So, our theme this week is the thing I dread drawing most of all - people! But don't let that put you off - I'm here to provide some help. 

Donc, notre dernière thème est la chose que j'essaie d'éviter dans mes dessins  - les êtres humains!

Here as usual is my ideas diagram but rather than bombarding you with source pictures this week, I've prepared a short guide to the 'correct' proportions to use when drawing (an adult) human face and body.  Please bear in mind that there is no such thing as a perfectly proportioned human being, but this is as good a starting point as any. 



Voici comme d'habitude mes idées autours du sujet, mais plutôt que les images, j'ai préparé un court guide des proportions 'idéals' pour un corps et une tête. Entendu que la personne parfaite n'existe pas, mais si vous suivez ce guide, ça vous donnerez un bon point de départ.

Head:
La tête:




Body:
Le corps:



Divided into eight sections, each the height of the head.
Divisé en huit parties, chaque l'équivalent en hauteur de la tête.


Don't forget to check back in on Friday to see what a botch I've made of my figure ;)
N'oubliez pas de repasser nous voir vendredi pour mon travail bâclé!


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire