The life of Polly

Hi - and welcome to my world - here you'll find all my posts which are about me and what makes me tick. If you follow the links in the side bar you'll discover Polly Laminate - my collage work; Polly Chrome - my photos and other images; Polly Fibrous - everything textile and finally Polly Valent - where you'll find the sketch design challenges and other things I'm passionate about sharing - so put the kettle on and have a look around.

Salut! et bienvenue dans ma monde - ici vous trouverez tous qui parle de moi et ma façon de voir le monde. Si vous suivez les liens sur le côté vous découvrez Polly Laminate - mes collages; Polly Chrome - les photos; Polly Fibrous - tous qui est textile et Polly Valent - ou se trouve les défis de Polly ainsi que les autres sujet qu'il faut partager - donc faîtes couler le café et me rendez visite.

vendredi 14 août 2015

Polly's summer challenge - week 4 - sketch reveal

Howdo - so what did I decide to draw from my garden?  

Coucou - alors qu'est ce que j'ai décidé de dessiner de mon jardin?

Often when I sketch it's the basis for another project rather than purely for the pleasure of sketching, and this was the case here too.  If you've seen my Weekly Pattern Wednesday post you will have seen the pattern that resulted from this sketch.



Souvent, pour moi, l'acte de dessiner est plutôt une étape vers un design plus développé.  C'est assez rare que je le faire simplement pour le plaisir de faire une ésquisse.  C'est bien le cas avec ce croquis et si vous avez vu mon motif pour la série de Weekly Pattern Wednesday (le motif hebdomadaire de mercredi) vous auriez déjà une idée.

I'd been doodling leaves on a recent trip back to the UK and I wanted to look more closely at how the leaves actually grew out of the branches.  I drew a quick sketch of the leaves on our cherry tree (which has already featured in one of my other recent designs) and they seemed to grow in clumps.  So I carefully removed the end of one branch to draw at close quarters. 

It was really interesting to see and understand how the leaf shoots were arranged on either side of the stem, and of course a crucial step in being able to draw them so they look correct.

 


Pour m'occuper lors d'un voyage en Angleterre je faisais des gribouillages des arbres et je voulais regarder la façon dont les feuilles pousser des branches.  J'ai pris une partie de notre cerisier pour regarder de plus près. 

C'était très intéressant d'étudier et de comprendre comment les pousses des feuilles s'arranger sur chaque côté de la branche, et bien sûr cette compréhension est une étape cruciale pour dessiner quelque chose. 




In my fifteen minutes I didn't really have time to add all of the detail, but I think I managed to capture the essence of the leaves and note the interesting patterns which have been added by the beasties which have been chewing them! 


 


Une quinzaine de minutes n'étaient pas assez longues pour ajouter tous les détails, mais je pense que j'ai réussi à communiquer l'essentiel des feuilles et pour voir les motifs "dessiner" par les petites bêtes qui les en a bien rongé!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire