The life of Polly

Hi - and welcome to my world - here you'll find all my posts which are about me and what makes me tick. If you follow the links in the side bar you'll discover Polly Laminate - my collage work; Polly Chrome - my photos and other images; Polly Fibrous - everything textile and finally Polly Valent - where you'll find the sketch design challenges and other things I'm passionate about sharing - so put the kettle on and have a look around.

Salut! et bienvenue dans ma monde - ici vous trouverez tous qui parle de moi et ma façon de voir le monde. Si vous suivez les liens sur le côté vous découvrez Polly Laminate - mes collages; Polly Chrome - les photos; Polly Fibrous - tous qui est textile et Polly Valent - ou se trouve les défis de Polly ainsi que les autres sujet qu'il faut partager - donc faîtes couler le café et me rendez visite.

lundi 18 janvier 2016

The creative community

 
 
 


When I started my Polly Dextrous blog, as well as showing my own work, it was equally important to me to encourage other people to create and to introduce my readers to other artists and makers that I love.

Quand j'ai démarré mon blog, bien que partager mes propres créations, c'était aussi importante à moi d'encourager vous à créer vous-mêmes et de vous présenter les créateurs et artistes qui sont chers à moi.

As someone who creates or provides a service to others who do, being part of a community is vital.  Artists often work alone, but it doesn't mean we have to be lonely.  Sitting in your drafty studio doesn't sell your work!

Pour quelqu'un qui est créateur, ou qui approvisionne une service pour des artisans, de faire partie d'un communauté est vitale.  Les artistes travaillent souvent seul, mais nous ne sommes pas censé d'être en solitude.  Si vous restez enfermé dans votre atelier , vous ne vendrez jamais vos œuvres!  

There are two faces to the artistic community, both of which are equally important as they provide complementary opportunities.  In this series I will introduce a range of creative people who have embraced community spirit, whether in the traditional sense of face to face interaction, or in the ever expanding online setting.

Il y a deux faces de la communauté artistique; et les deux ont une importance égale car elles sont différentes mais complémentaires.  Dans cette série, je vous présenterai une gamme de personnages créatives qui ont tout fait pour s'immerger dans l'esprit de communauté, soit face à face; soit dans le monde 'online' .

My aim is that this will be a two-way process.  If you have experiences or comments you would like to share, please don't hesitate to contact me either through the blog, Facebook or instagram.  You don't necessarily have to agree with me - this is an open debate!

Mon objectif est que ça soit un partage dans les deux sens, alors n'hésitez pas de me contacter si vous avez quelque chose à ajouter au débat.

For me it is this spirit of giving and sharing which forms the basis of any community.  Somewhere you can receive support and information as well as pass on your knowledge to help and encourage others. 

Pour moi, c'est cet esprit de partage qui constitue les bases de toutes les communautés.  C'est un endroit, concret ou numérique, ou on peut recevoir le soutien et des informations des ou de faire pars de vos propres connaissances et encourager les autres. 


If you wish to contribute an article to the series, the deadline for ideas is the 31 January 2016 , and 28 February 2016 for final submissions. 

 

Si vous souhaitez écrire un article pour la série, la date de limite pour les idées et le 31 janvier 2016 et le 28 février pour les articles.

1 commentaire:

  1. Helen,
    Thank you for this initiative. I have sent you a message on Facebook, about Etsy's community aspects.
    Enjoy your day!
    LaTourStudio

    RépondreSupprimer